Sziasztok, Üdvözlök mindenkit!

A nevem Jakubecz”Jakuza”Kálmán, 1986-ban születtem Budapesten.Gyerekkoromtól kezdve a horgászat szerelmese vagyok!Nagypapám, sajnos nem is mertem, születésemkor már nem élt, de legjobban hozzá tudnám hasonlítani magam, ahogy meséltek róla,nagy vadász volt, mellette gyönyörű olajfestményeket festett.Tőle örökölhettem a természet iránti szeretetet, és a kézügyességemet is.

Kezdeti időkben még gyerekként(8-10 évesen) rengeteget jártunk le a Dunára Édesapámmal, akkoriban még horgászbolt nélkül, aztán, ahogy telt az idő, egyre jobban beleástam magam a Dunai horgászatba is.2001-ben letettem a horgászvizsgát és vele megkaptam az ifjúsági engedélyem is.Ettől a pillanattól kezdve nem volt megállás.Sokat jártam le biciklivel a haverokkal, ahogy az idő adta és amikor leengedtek a szüleim, vagy épp, amikor csatlakoztam a rokonokkal való horgászathoz.Akkoriban még nem volt sem feeder botunk sem egyéb komolyabb profi eszköz a halfogásra, csak egy-két teleszkópos piaci “dióverő” bot, melyhez társult valamilyen rissz-rossz piaci 30as monofil damil, amivel húztunk a körforgó villantótól a twisterig mindent!

..és láss csodát, SIKERÜLT…akkor még nem volt se okos telefon se egyéb korszerű fényképezőgépem csak Édesapám féltve őrzött tekercses gépe.Akkor még jóval több halat lehetett fogni, főleg csukát a Dunai holtágakban vagy kiöntésekben, mára jóval kisebb számban vannak jelen a tapasztalatok szerint.

Ahogy teltek az évek, voltak kisebb, nagyobb kihagyásokkal, ha nem is napi szinten, de kísérte az utam a horgászat.Betöltöttem a 18-at, bulik, csajozás, szórakozás, így a horgászat kissé háttérbe szorult(amit nem is bántam).

Aztán ahogy elmúltak ezek az idők, onnantól nem is volt kérdés, hogy merre vezet a további utam(már volt jogsim, volt járművem is)..csak a Dunára….Itt jött el az az idő, hogy úgy éreztem nekem ez lett az életem és nem tudok élni nélküle (kb 15 évvel ezelőtt).

Mindmáig szívből, szeretettel és alázattal állok a Duna elé…

Egyre több dunai horgásszal ismerkedtem meg a parton, ezáltal tapasztalatokat gyűjtve, módszereket és, ahogy elsajátítottam a dolgokat, úgy egyre eredményesebb is lettem, na ez még jobban erősítette bennem a horgászat a környezet iránti vonzalmat, szeretetet, ami mára teljesen fanatikussá formált átrendezve az egész életem, igyekeztem úgy intézni a melómat, hogy a horgászatra mindig maradjon idő.

A horgászat mellet nagy szenvedélyem lett a természetfotózás is, legyen az akár egy tájkép, villámok, vagy bármi más, ami a környezetben zajlik.

Az igazi szabadság….

Sosem tartottam annyira fontosnak, hogy fogok-e halat vagy nem.Természetesen mindent megtettem érte, de ha nem jött össze egy percig sem búslakodtam miatta, onnantól, hogy leértem a partra, nekem már minden vágyam beteljesült, ha halat is fogtam az már csak hab volt a tortán és ez a mai napig így van.Ha csak a hal lebegne a szemem előtt mindenáron, lehet már rég beleuntam volna.Számomra a dunai horgászat több részből tevődik össze, nem csak a halakból.Maga az út, amit megteszek azért, hogy eredményes legyek.Sokakkal ellentétben, Én nem ülök rá más etetésére, sőt, ha tudomásom van ilyenről, inkább elkerülöm.Az az igazi és legjobb érzés, amikor mindent Én teszek meg az eredményért!Kinézni egy helyet, lejárni, vizsgálni a környezetet, etetni, a környezetbe lenni, megdolgozni érte.

Nem horgásztam más etetésén és ezután sem fogok, szeretek mindent, magamtól elérni, hisz ezek a dolgok is hatalmas élményeket és boldogságot nyújtanak, az út, mire elérek oda, hogy egy saját etetésen és kiszemelt helyen megfogjam a halat..ha ezek az összetevők összeállnak, na annál nagyobb boldogság nincs egy ilyen vad folyón, mint a Duna.Egy szó, mint száz….

…szeretek megdolgozni minden egyes halért, hisz így lesz igazán átértékelhető és igazán értékes az egész dolog a szívemben és lelkemben.

Meglett az első feeder botom.2010 környéke.

…és az idő múltával egyre kórszerűbb orsókkal és kiegészítőkkel folytattam a Dunai horgászatot.Volt példa rá, hogy kézbe kaptam a fizut és rohantam is a horgászboltba(ezzel szerintem sokan vagyunk, voltunk így.:)

Sosem érdekelt, hogy épp milyen az időjárás, ahogy alkalmas volt horgászatra, OTT VOLT A HELYÜNK A DUNA-PARTON..

..csak a DUNA..

2016. Néhány szebb fogása..

Hamar megfertőzött a Duna…..

Dunai horgászként, a harcsahorgászaton kívül, szinte minden módszerrel és minden halfajra horgászom, legyen az pergetés,drop shot, úsztatás, feltolós úszózás, letett botos rablóhalazás, feeder horgászat(ponty, keszeg stb..)

Az évszaknak megfelelően..

Ahogy teltek az évek, úgy sodorta az élet elém a “sorstársakat” is.Így már megállíthatatlanak voltunk, itt szeretném megemlíteni Földesi Gabi Barátom, akivel, rengeteget (2012-től kb.2015-ig már napi szinten jártuk a Dunát, hatalmas élményekkel, emlékekkel).

Úgy alakult, hogy Gabi elköltözött, így a napi szintű közös horgászatok véget értek.Felejthetetlen, eseménydús éveket hagytunk magunk mögött, amire a mai napig boldogan tekintünk vissza, amikor elkezdünk sztorizni a múlton:)….

Részemről a horgászat és a függőség nem ért véget!Folyamatosan jártam, kialakult a horgász baráti köröm is, valaki mindig csatlakozott hozzám, a sztori nem ért véget!Mentem ha kellett, ha nem. Teljesen magával rántott a Duna és az egész környezet, a csend a nyugalom, amikor ülsz a parton és minden dolgot lépésről lépésre át tudsz józan ésszel gondolni, legyen az bármilyen történet az életben, boldogság, fájdalom, a Dunának lélekgyógyító hatása van!

Itt szeretném kihangsúlyozni, hogy a dunai horgászatokban, nem minden a hal!Sok sok dolog összetevője, az, hogy a mai napig járom a Dunát és töltök el rengeteg időt, perceket, órákat, éveket , évtizedeket…Sokan “betegnek” tartanak, mert ez már “beteges”!Nem…ez nem az…beteges az, aki hazamegy a melóból, leül este a tv elé és ki sem mozdul, se a környezetbe és nagyon sehova, csak ha muszáj, és hagyja, hogy az agyát még jobban elferdítse és manipulálja a média, és fogalma nincs arról, hogy egyáltalán milyen környezet veszi körül, és mennyi szépséget és érdekességet tartogat pl. a Duna, de itt beszélhetnénk, sok más helyről is.

Sokaknak fogalmuk nincs milyen szép látvány egy napfelkelte, milyen egy szép naplemente, vagy épp, amikor megjelenik a hold a fák közt és fokozatosan a tűzvörös színből, emelkedésnél, egyre világosabb lesz…mert azt is csak tv-ben látnak, vagy épp milyen érzés a természetben egy nagy tűz mellet sztorizgatni, akár egy szalonnát sütni, kinyitni egy hideg sört, egy nyári este stb stb…

2014-ben létrehoztam  a Facebookon a Dunai Horgászok nevezetű internetes zárt csoportot,ami mára már több, mint 24.000 tagot számlál. Természetesem a Duna-partot már hosszú hosszú évek óta jártam és horgásztam is. Első körben, azért hoztam létre, hogy egy-két haverom közt könnyebb legyen a képekkel való információ csere, a csoport létrejöttét követően folyamatosan posztoltam az oldalon a halakat, módszereket stb stb. Idővel arra lettem figyelmes, hogy rohamosan elkezdett gyarapodni a létszám, gyakorlatilag a semmiből, sosem csináltam se reklámot és semmi egyéb olyan dolgot, amitől bővülnie kellett volna..

Ha hiszitek, ha nem, álmomban sem gondoltam volna, hogy az évekkel ezelőtt, az általam hobbiból tervezett Dunai horgász logónak, valaha ilyen értéke lesz, mint mára, hogy valaha viszont látom pulcsikon, ruházatokon, matrica formájában autókon, horgászboltok ablakán, és még sorolhatnám..

Az érzés megfizethetetlen, elmondhatatlan, büszke vagyok azokra az emberekre, akik arra törekednek, hogy a Duna visszanyerje a régi “állapotát”,  büszke vagyok a csoportra, büszke vagyok arra, hogy rengeteg horgászt hoztam közelebb egymáshoz a csoport által, hogy rengeteg új horgász ismerte meg a Dunát, a módszereket stb stb..!Sok sok új Haverság, ismeretség, részemről is!Büszke vagyok a Barátaimra, akikkel együtt húzzuk a szekeret, ugyanazt az utat járva, és utolsó sorban, büszke vagyok, hogy általam létrejött egy olyan közösség, amit úgy hívnak,

Dunai Horgászok!

..és köszönöm Neked is, hogy a csoport tagja vagy, Nektek is, hisz nélkületek, nem lenne ez a szuper közösség..

2017-től összefújt a szél az általános iskolából már jól ismert Radics Lajossal…

….akivel hasonló volt a nézetünk és idővel az életvitelünk is, gyakorlatilag nálam semmi nem változott, szinte mindennap horgászat, mint az előző hosszú években.Idővel bevettem Lajost moderátorként a csoportba, mert, ahogy gyarapodott a létszám, egyre nehezebb volt egyedül követni az eseményeket..

Kinéztünk egy helyet és elkezdtünk ráállni a kapitális pontyok horgászatára, már megfelelő tapasztalatokkal és információval rendelkeztünk.Nem számított sosem, milyen az idő, szakadó eső, hideg, szél, 35 fok meleg, teljesen mindegy volt, Mi mentünk hatalmas kitartással és hittel, ami aztán meg is hozta a gyümölcsét, de igazából, horgásztunk mindenre a süllőtől …

..a keszegeken át..

..a pontyokig és innen indult a saját, általam összevágott és elkészített Dunai filmek és a csoportban időnként felbukkanó élőadások is…

Ha érdekel a nagy dunai horgászat, és szívesen megnéznéd filmjeinket, iratkozz fel a youtube csatornánkra..https://www.youtube.com/channel/UCZI_UZ_iTM4fnn2YiwMnRNw?view_as=subscriber

Rengeteg pontyot sikerült 3 év alatt horogra csalni a kicsiktől, a kapitális méretekig…

Nagy pontyos Dunai filmjeinket az alábbi linkeken érhetitek el:

Nagy dunai pontyhorgászat 1..:https://www.youtube.com/watch?v=4D3n8WnWWKc&t=315s

Nagy dunai pontyhorgászat 2..:https://www.youtube.com/watch?v=RrOFY4xGVrs&t=1186s

2017-ben a csoportnak köszönhetően és a nem mindennapi fogásokat látva, felkeresett az akkor még a Fishing&huntingnál tevékenykedő Erdélyi “Pupa” Balázs, és előállt az ötlettel…Mi lenne ha forgatnánk egy Dunai filmet, természetesen beleegyeztünk, és így jött létre a “Real&Wild” című Nagy dunai horgászfilm, ami látható volt a F&H műsorán, itt érezhető volt a Dunai horgászok internetes csoport újabb gyarapodása…

..ha kellett, besegítettem az operatőri munkálatokba..

A REAL&WILD film az alábbi linken megtekinthető: https://www.youtube.com/watch?v=U9V0CCDnbAo&t=10s

Időközben összefújt a szél Molnár Józsival is, aki mára már jó Barátom lett, és betettem Őt is a csoportba moderátorként.Józsi az egyetlen olyan ember, akit megismertem életem során, aki előtt tényleg a kalapom emelem.Ha van fanatikus horgász, na Ő a csúcson helyezkedik el, nem is csoda, hogy a sors összesodort minket..Józsi volt a “Real&Wild” első perceiben, aki a sört nyitja és sok sok élőadásban is jelen volt.:)
Vele télen, nyáron, teljesen mindegy, milyen évszak van és milyen időjárás, mindennap zúzzuk a Dunát, ha épp itthon tartózkodik.Józsival is sűrűn csinálunk Dunai videókat, az alábbi linkeken megtekinthetőek:
Dunai horgászat 2018(február):https://www.youtube.com/watch?v=Qsv5zhwkG0I
Dunai barangolás(2019 január):https://www.youtube.com/watch?v=MKM5hCea-QY

..Hogyan, és honnan indult a Dunai Horgászok csaligyártása?…

2018-ban felkeresett egyik rokonom, Bilig Norbert és egy barátom, Lakházi Gergő, mi lenne, ha elkezdenénk saját csalikat gyártani a Dunára.Természetesem örömmel fogadtam a hírt és beleegyeztem.Sok sok év, évtized tapasztalatát megvalósítani, szerintem ennél jobb dolog nem is történhet senkivel!A kezdetek…
Ez nem csak ölbe hullott, nem hasra ütésből keletkezett, rengeteg év és tapasztalat áll mögöttem, mögöttünk a Dunai pályafutás során.
2019.Október, horgászat a Dunán Jani Bácsival..https://www.youtube.com/watch?v=oxlLF7bQXbk&t=563s
Sajnos azt látom, hogy sokak a sikereket látva, kissé negatív irányba fordulnak velem, velünk szemben, pedig higgyétek el, senkinek nem szeretnénk ártani még egy egészen kicsit sem.
Fogalma sincs egy-két embernek, hogy hány év, mekkora munka, tapasztalat, ismeret, kitartás van a háttérben amikor egy ilyen dologról beszélünk!Amikor valaki ilyen szinten a horgászat mellett dönt
szinte a gyerekkortól, ez nem egyszerű egy kicsit sem, főleg a magánéletben, amikor van, hogy pl.
a családom napokig alig látom, mert mire hazaérnek a munkából, Én már a vízen vagyok, amikor hazajövök, már alszik mindenki, nem beszélve a párkapcsolataimról és még sorolhatnám a dolog
árny oldalait(panaszkodni nem szeretek)…Én csak annyit kérek, mielőtt bárki, “köpködne” vagy irigykedne(Tőletek kapok még nagyobb erőt!!), kicsit nézzen utána, hogy mivel is jár egy ilyen út!Szerintem sokan már az elején feladták volna.Nem hullik semmi az ölbe, mindenért tenni kell, ahogy teszek is a mai napig, sokszor elhagy a hitem, de nem adom fel, megyek és csinálom!Ahogy a sikere, pont úgy az árnyoldala is meg van!Az életem formáltam hosszú évek alatt ahhoz, ami ma van, ezzel lemondva sok minden másról..és még valami…a lehetőség mindenkinek adott!
A mai napig gőzerővel zajlik a fejlesztés a saját kis üzemünkben, folyamatosan kísérletezünk, minden energiánkat, és erőnket beleadva, hogy a lehető lefogósabb, működőképes etetőanyagokat és csalikat tudjunk a saját elképzelésünk és a saját tapasztalatunk által létrehozni.
Igyekszünk a lehető legjobb, prémium alapanyagokból előállítani azt etetőkajákon át, a csaliig minden Dunai horgászok által elkészített, és kiadott terméket!
Minden évben részt veszünk a Tavaszi horgász shown és a minden évben megrendezett Pontyshown is.Ezekről a videókat az alábbi linken érhetitek el:
Pilismaróti horgászverseny 2019.https://www.youtube.com/watch?v=el-h0gqhnOM
2019.PontyShow – A legjobb horogcsali – KillBill

KÖSZÖNÖM, HA VÉGIGOLVASTAD!

SIKERES HORGÁSZATOT AZ IDEI ÉVBEN MINDENKINEK!:)

Recommended Posts

No comment yet, add your voice below!

Add a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük